niet starten met sleutel bij warm weer

2 reacties

Merk
Ford
Model
Transit
Type
Onderwerp
Motorcode
2.5 Di 80-120 (56kW) 4HB
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 01-07-2010 9:36

[158293]Geachte heren/ dames,

Een klant van mij rijd met een ford transit. Het is een van de laatste van het oude model. De auto heeft het volgende probleem, als deze in de zon gestaan heeft gaat de startmotor niet rond als je de sleutel maximaal doordraaid. Je hoort in het dashboard wel dingen aangaan, wat vlg mij aangeeft dat er wel iets gebeurt bij het doordraaien naar startstand.

Vorige week is de auto hier al binnen geweest, toen is de storing maar 1x voorgekomen en heb ik niet kunnen meten, alleen ben ik er toen wel achter gekomen dat als je recht op de starter start de auto gelijk aanslaat. In overleg met klant toen een noodschakelaar erin gezet zodat er weer gereden kon worden.

De storing komt nu steeds vaker voor (het wordt warmer) en met de noodschakelaar start de auto altijd.

Heeft deze auto een startblokkering (oude type kleine ford sleutel met ronde baard), kan het zijn dat een deel van het contactslot stuk is, of heeft iemand een ander idee??

Morgen komt de auto hier weer voor een paar uur, dus alle tips zijn welkom.

Groeten Erik.