Oliepeil volgens boordcomputer te laag

2 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
1900 TDI, code AVS
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 05-11-2009 20:20

[140756]Hallo

Volgens de boordcomputer is het oliepeil te laag waardoor het geel lampje brandt. Ik heb de sensor in de carter vervangen maar het probleem

werd niet opgelost.

Ik heb gehoord dat de oorzaak ook kan liggen aan de schakelaar van de motorkap. Is dit de kleine microschakelaar die op het slot zit? Ik dacht dat deze van het alarm was.

Denken jullie nog aan andere oorzaken?

Bedankt

Groetjes

Universeeltje