Turbo weer stuk

13 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Transporter
Type
T5
Onderwerp
Motor
Motorcode
130 pk
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof
Diesel

Barhan

Lid sinds: 30-12-2008

Bijdragen: 4

Geplaatst: 22-06-2009 23:40

Zo een 4000km geleden is de turbo vervangen,alles gerenigd en afgevuld met 5W30.


Op verzoek van klant is er toen een gebruikte turbo gemonteerd die ongeveer 60.000km gelopen heeft.Bij montage is turbo gecontroleerd en geen overmatige speling gevonden.


Nu zegt de leverancier van de turbo dat er tdi s zijn met oliepomp problemen met vast zittende mechanische overdrukklep waardoor rijden met een hoge oliedruk de keeringen in de turbo beschadigd raken  en dat de turbo weer stuk gaat.


Olie is niet ingedikt en waterpomp is goed.


Ik wil niet onnodig een olipomp vervangen.Er gaat nu een nieuwe turbo op.


Zijn jullie bekend met oliepomp problemen of had ik gewoon een slechte turbo?