Geplaatst: 20-02-2009 20:58
Hallo,
Ik verdenk mijn koppakking ervan lek te zijn. Heb een lekkende waterpomp vervangen waarbij ikmet te weinig koelvloeistof heb rondgereden. Ik zie nu tamelijk wat witte uitlaatgassen, kan m.i maar een ding betekenen. Motor te heet geworden: koppakking lek. In de olie vind ik geen sludge.
Hoe weet ik zeker dat het de koppakking is? En alsik die wil vervangen heeft iemand ervaring met een Rover 800?Ik hoorde al dat het lastig is om de kop er weer goed op te krijgen omdat de loszittende cylinderbuizen exact op zijn plaats moeten zitten om na het aantrekken geen problemen te geven.
Graag tips en adviezen!
Jeroen