Schakelproblemen

6 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Touareg
Type
Onderwerp
Motorcode
2.5 TDI PD
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 27-01-2010 11:53

[147015]Hallo

Vorige week belde iemand die touareg heeft naar me met het volgende probleem

Om de wagen naar de volgende versnelling te plaatsen schakelt hij heel moeilijk en zwaar zei hij.

Een dag later had hij een afspraak gemaakt voor een testrit en inderdaad. Niet dat hij slecht aanneemt of kraakt maar wel dat hij zwaar schakelt, net of je niet volledig ontkoppelt.

Het viel me direct op dat wanneer de wagen in neutraal stond te draaien met het koppelingpedaal niet ingedrukt ,de koppeling ( ik denk taatslager) veel lawaai maakt; bij het indrukken verdween het lawaai.

Het lijkt me dat het probleem de drukgroep of taatslager is. Maar wat ik raar vind is dat hij redelijk goed ontkoppelt en koppelt maar dat wanneer je snel optrekt je echt moeite moet doen om een versnelling hoger te gaan. Nu het is niet even zomaar een versnellingsbakje demonteren daarom wil ik zeker zijn dat het niet de versnellingsbak zelf is! Vandaar de vraag. Heeft iemand nog zulke problemen gehad.

Een andere vraag is : Als ik het programma elsawin kijk bij reparatiebrochure, zie ik niet meteen staan'koppeling vervangen. Zijn er hier bepaalde dingen waar ik moet voor opletten.

Een koppeling bij een touareg kom ik bij niet dagelijks tegen en zou deze klant een goede reparatie willen geven.

Alvast bedankt

Bert