Geplaatst: 05-02-2010 19:45
Hallo,
Auto komt binnen met de klacht:
Acculampje, abs lampje en handremlampje branden. Ook flikkert de verlichting mee bij een gebruiker bedienen.
Accu wordt met 14.4 v bijgeladen maar de gebruikers krijgen te weinig.
Dynamo wordt geregeld vanuit PCM.
Dynamo (11-2009 vernieuwd orig Ford) laten testen en is goed.
Meetwaarde in MM "spanningtoevoer" is ook maar 10 volt.
Ik heb het idee dat er wat mis gaat tussen dynamo en motormanagement...
Iemand hier mee bekend??
Ik zie in het schema van esitronic dat punt 1 en 2 van dynamo naar PCM gaan maar weet niet wat ik daarop moet meten. Op één draad meet ik 9.5 v..