Geplaatst: 01-04-2010 20:48
[152552]Hallo,
bij deze plaats ik opnieuw mijn probleem waar ik al 3 weken (45uren) en zo'n 800km proefrijden mee bezig ben.
Ik heb een Saab 9-3 staan welke boven een snelheid van zo'n 140km/u in noodloop valt.
Er is dan de storing P0244 uit te lezen wat te maken heeft met een te hoge turbo druk.
In een eerder stadium heb ik al de codes P0105 (fout buiten luchtdruk sensor), P0234 (engine boost limit exceed) en P0400 (fout EGR) gehad bij deze auto maar die komen niet meer terug.
Inmiddels is aan deze auto vervangen:
-Lucht massameter
-Buiten luchtdruk sensor
-MAP sensor
-Magneet klep afregeling turbo druk
-Magneet klep van inlaat kleppen bediening in spruitstuk
-Magneet klep voor bediening stopklep
-Vacuum slangen
-Vacuum pomp
-Turbo (compleet)
Verder is het gehele inlaat traject op lekkage gecontroleerd en is de katalysator gereinigd om zeker te zijn dat deze niet verstopt zit. Tevens is de EGR klep grondig gereinigd.
Aangezien ik aan deze storing al zo lang bezig ben zie ik door de bomen het bos niet meer en vraag ik me af of ik wellicht niet iets over het hooft zie....
Iemand een idee?
Groet Chris