Geplaatst: 12-09-2008 15:49
[111491]Ik heb hier een Focus van 2007 die vermogen te kort komt. De wagen rijdt helemaal niet aangenaam. In de lage toerentallen duurt het extreem lang vooraleer hij terug aanpakt. Dit is het ergste in tweede versnelling wanneer je bvb aan een rond punt komt. Je moet haast terug naar eerste schakelen om zeker te zijn dat je vlot kan oprijden ! De wagen werd meerdere malen gecontroleerd door de Ford -dealer, zonder resultaat. De software werd reeds gewijzigd en de draaihoeksensor vervangen. De wagen verbruikt ook tussen 7,5 en 8 liter op 100 km terwijl het een zeer rustige chauffeur is. Zijn vorige focus, 1800 tddi van 2001, verbruikte slechts 5,3 liter... rustige rijstijl dus.
Weet iemand raad ? Zou chiptuning een oplossing zijn ?