Geplaatst: 21-05-2008 19:31
[104819]Als deze focus na ongeveer 4km rijden warm is komt er boven de 1800 t/m een geluid opzetten. Lijkt een beetje op een te strakke distributieriem.
De distributieriem met spanrol is reeds vervangen.
Gedacht was aan slecht opzuigen van de motorolie omdat er een deuk in het carter zat. Ook andere carterpan gemonteerd.
Verder waren een paar dagen eerder ook lucht olie en brandstoffilter vervangen. Deze ook nogmaals gewisseld om uit te sluiten dat de filters het probleem waren.
Ook wel apart is dat als je verse koude motorolie in een warme motor doet het geluid weer even weg is. Heeft toch iets met de oliestroom te maken zou je dan denken.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?