Geplaatst: 01-06-2008 0:00
[105415]beste collega's,
Heb het volgende probleem met een mazda 626 1.8 1995. Deze valt om de zoveel tijd stil bij het afremmen,koppeling intrappen,
of loslaten van het gaspedaal. Auto is gelijk weer te starten zonder probleem. Ook begint hij soms stotteren op een recht stuk bij constante snelheid. Hebben het gasklephuis al vervangen,gasverdeelhuis vernieuwd, gecontroleerd op vacuumlekkages,lambda-sonde, EGR klep gereinigd. Auto rijdt soms weken goed waarna de storing weer optreed. Wanneer hij bij constante snelheid begint te stotteren en de koppeling wordt ingetrapt en vervolgens weer losgelaten is het stotteren weg. Auto rijdt op LPG maar naar mijn mening zit de storing niet in de lpg-installatie. Deze geeft ook geen storing aan(koltec). Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van dit euvel. Zelf neig ik te denken aan de ontsteking.
gr.. jan