Geplaatst: 18-11-2009 21:50
Hallo we hebben hier in de werkplaats een xsara break 1.6 16v motorcode NFU die niet stationair loopt.
Auto is zo ingekocht uit de handel.
Heel veel is al vervangen oude ondderdelen lagen in de auto. BSI,ecu,inlaatspruitstuk,gasklephuis,lamdasonde en contactslot
heb zelf uitlaatspruitstuk gedemonteerd (was gescheurd) en uitgelezen
kleptiming is goed
inspuitduur 30ms , voorontsteking -12 graden
gasklephoek 0 graden spanging gaskleppositiesensor 675mv
benzinedruk 3,5 bar
het vreemde is maakt men een luchtlek achter de gasklep loopt hij wel stationair maar inspuitduur en voorontsteking kloppen dan nog niet
op toeren loopt de motor redelijk goed
Wie heeft een idee ?
mvg Gerrit