loopt niet stationair

3 reacties

Opgelost

Merk
Citroën
Model
Xsara
Type
Xsara
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.6 16v NFU
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 18-11-2009 21:50

Hallo we hebben hier in de werkplaats een xsara break 1.6 16v motorcode NFU die niet stationair loopt.

Auto is zo ingekocht uit de handel.

Heel veel is al vervangen oude ondderdelen lagen in de auto. BSI,ecu,inlaatspruitstuk,gasklephuis,lamdasonde en contactslot

heb zelf uitlaatspruitstuk gedemonteerd (was gescheurd) en uitgelezen

kleptiming is goed

inspuitduur 30ms , voorontsteking -12 graden

gasklephoek 0 graden spanging gaskleppositiesensor 675mv

benzinedruk 3,5 bar

het vreemde is maakt men een luchtlek achter de gasklep loopt hij wel stationair maar inspuitduur en voorontsteking kloppen dan nog niet

op toeren loopt de motor redelijk goed

Wie heeft een idee ?

mvg Gerrit