Geplaatst: 18-11-2009 20:49
[141677]Ik heb een probleem met Xsara van 2001 met een 1.6 16V motor. Motorcode NFU
LPG installatie is van AG SGI
Op benzine rijd ie goed. Lange tijd op benzine gereden zonder enige storing.
Op lpg komt de storing Ontstekingsweigering steeds terug. En soms lichte backfire
Maar ook lijkt het af en toe net alsof de auto te rijk loopt. veel gepruttel tijdens optrekken.
Probleem komt voor bij wegrijden en rijden in lage toeren. Op de snelweg constante snelheid geen problemen. En volgas geen probleem
Auto heeft 230dkm gelopen.
Volgende onderdelen zijn al vervangen:
Lpg verdamper vervangen door een model met losse druksensor in het lpg filter incl gewijzigde software.
Bougies door speciale lpg bougies.
Gasklephuis.
Temp sensor
Toerentalsensor
Bobineblok
Inlaatspruitstukpakkingen
Andere lambdasensor geprobeerd. En ook een andere SGI interface geprobeerd.
SGI injectoren laten reinigen. Benzine injectoren laten testen op lekkage.
Compressie gemeten warm +/- 15 bar op alle cil.
4 gast test is goed. Zowel op lpg als benzine
Wat ik wel raar vind dat als ik onbelast volgas geef met de gaskleppotmeter onder luchtinlaatpijp dan gaat me gasklep soms niet helemaal open. Maar staat ie beetje te vibreren op kwart stand en schiet dan ineens open.
Rara wie heeft de oplossing en gaat deze xsara redden van de shredder :@:@