inhouden op lpg

2 reacties

Merk
Citroën
Model
Xsara
Type
Onderwerp
Motorcode
1.6 16V
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
LPG

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 18-11-2009 20:49

[141677]Ik heb een probleem met Xsara van 2001 met een 1.6 16V motor. Motorcode NFU

LPG installatie is van AG SGI

Op benzine rijd ie goed. Lange tijd op benzine gereden zonder enige storing.

Op lpg komt de storing Ontstekingsweigering steeds terug. En soms lichte backfire

Maar ook lijkt het af en toe net alsof de auto te rijk loopt. veel gepruttel tijdens optrekken.

Probleem komt voor bij wegrijden en rijden in lage toeren. Op de snelweg constante snelheid geen problemen. En volgas geen probleem

Auto heeft 230dkm gelopen.

Volgende onderdelen zijn al vervangen:

Lpg verdamper vervangen door een model met losse druksensor in het lpg filter incl gewijzigde software.

Bougies door speciale lpg bougies.

Gasklephuis.

Temp sensor

Toerentalsensor

Bobineblok

Inlaatspruitstukpakkingen

Andere lambdasensor geprobeerd. En ook een andere SGI interface geprobeerd.

SGI injectoren laten reinigen. Benzine injectoren laten testen op lekkage.

Compressie gemeten warm +/- 15 bar op alle cil.

4 gast test is goed. Zowel op lpg als benzine

Wat ik wel raar vind dat als ik onbelast volgas geef met de gaskleppotmeter onder luchtinlaatpijp dan gaat me gasklep soms niet helemaal open. Maar staat ie beetje te vibreren op kwart stand en schiet dan ineens open.

Rara wie heeft de oplossing en gaat deze xsara redden van de shredder :@:@