storings code

2 reacties

Merk
Ford
Model
Mondeo
Type
Onderwerp
Foutcodes
Motorcode
1.8sci 130pk
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Benzine

jhe

Lid sinds: 06-06-2008

Bijdragen: 2

Geplaatst: 06-06-2008 20:02

het volgende probleem heb ik met een mondeo.


Storingslampje is gaan branden op het dashboard (dit gaat aan bij het starten en niet onder het rijden)


de volgende storing uitgelezen met IDS   


circuit uitlaatgastemperatuursensor hoge spanning cilinderrij 1 sensor 1


ingangssignaal naar pcm ligt boven de gekalibreerde limiet.


Oorzaak:


kortingsluiting signaalcircuit tegen vbatt (voedingsspannings module)


defecte sensor 


defecte pcm


de sensor inmiddels vervangen maar de storing blijft terug komen.


Als ik de storings code doe wissen dan blijft de storing weg tot dat ik de motor stil zet en hem weer opnieuw start (al rij ik er 200km mee direct na het wissen dan gaat het lampje niet branden)


Heeft iemand een idee waar dit probleem nog meer in zou kunnen zitten?


De sensor inmiddels vervangen en ook al een andere accu geprobeerd.