Geplaatst: 02-03-2010 8:35
[149984]Ik heb een Xsara 1600 16V motorcode NFU van 2002,als er een tijdje mee gereden wordt komt er altijd storing uitlaatgas op het display en gaat het gele motorlampje aan.Bij het uitlezen van de foutcodes kwam er P0420 katalysator verouderd uit de bus,de wagen heeft 162000Km.Kan ik erop vertrouwen dat dit opgelost is met een nieuwe kat(gezien de km) of zit het probleem eerder aan de mengselverhouding van de wagen(is net de keuring gepasseerd zonder problemen).Ik geloof dat de tweede lambdasensor een waarde moet geven tussen 0.6 en 0.7V constant,bij mij is dat ongeveer 0.45.Is er een mogelijkheid om de controle sonde te omzeilen...Als ik de code wis komt die ongeveer na 100 km terug.