ABS/ESP lampje brandt, geen communicatie mogelijk?

7 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Vivaro
Type
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
1.9
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 05-03-2010 10:45

Klant rijdt al een paar weken met de volgende storing. Abs-lampje brandt en ook het handremlampje en een storingslampje met een sleutel. Soms ook geen snelheidssignaal zo nu en dan. We hebben geprobeert hem uit te lezen, maar toen kregen we te zien dat er geen communicatie mogelijk was met het ABS systeem. Andere systemen zijn wel gewoon uit te lezen.

Plotseling ging het probleem uit zichzelf over. Echter, een paar dagen later kwam het toch weer terug. Afspraak gemaakt bij ons voor verdere diagnose en daar kwam uit dat er wederom geen communicatie mogelijk is met het ABS systeem.

Stekker op de ABS module is niets verkeerds aan te zien en we beginnen nu te denken aan een draadbreuk oid of een defecte ECU.

Iemand dit al eens eerder meegemaakt?

Groeten,

Geert