Geplaatst: 20-06-2008 10:37
peugeot 307 1.4 HDI heeft het volgende probleem, trekt zeer slecht. uitgelezen: EGR doorstroming fout. luchtmassameter gecontroleerd deze kwam niet boven de 300 mg/c uit. luchtmassameter vervangen waarde haalt net de 400mg/c volgens de tester (autodiagnose) moet de waarde 650mg/c zijn. EGR klep vervangen en vacuum slangen van EGR gecontroleerd op lekkage. mijn vermoeden is dat de turbo niet goed werkt, maar deze draait wel en bouwt ook voelbaar druk op in de slang.heeft iemand ervaring met deze storing of motoren en een idee wat het kan zijn. alvast bedankt voor de tijd GR leon