Geplaatst: 07-02-2008 8:30
Het begrenzen is niet zo moeilijk, alle in nederland rijdende scooters zijn zo begrensd. Als je de huidige carburateur vervangt door een met een kleinere diameter, en daarnaast de doorlaat in de uitlaat verkleint door er bv een M12 moer in te lassen beperk je het motorvermogen. Ook is het nog mogelijk een toerenbegrenzer parellel aan de CDI-unit te plaatsen (bv van eerste model Sachs Madass). Maar met 4kW kan hij nog steeds te hard rijden. Dit is op te lossen door een bus achter de voorste vario-poelie te leggen waardoor de diameter beperkt wordt. Even experimenteren met de lengte van de bus voor de juiste snelheid. Na de keuring kan je dan alles weer origineel maken zodat je niemand in de weg rijdt.