Geplaatst: 23-06-2009 3:12
[131463]wie kan mij vertellen waar ik de egr klep kan vinden op mn focus?
heb zelf al vluchtig gekeken, maar zie m zo gauw niet zitten. heb eerder al in een andere topic gezegd dat ik er niet zoveelll ervaring mee heb. theoretisch ken ik de werking wel vd klep,, maar in de praktijk heb ik nog weinig met deze kleppen te maken gehad.
kan op dit forum genoeg info vinden over het afdoppen van zo'n ding, maar heb nix kunnen vinden over de plaats ervan op mijn motorblok.
even nog ter informatie:
auto kent geen problemen, maar heeft ruim 60000 km gelopen, heb m pas gekocht en wil de egr preventief afdoppen, zodat mn inlaat traject netjes schoon blijft en er geen troep terug mn motor ingestuurd wordt.
ben ook van plan eventueel een oliescheider in te bouwen, zodat ook vuile carterdampen niet meer in het inlaat traject en dus ook in te motor terug komen.
heb het ergens gelezen van iemand die dat ook gedaan heeft, mogelijk op dit forum maar weet ik niet zeker meer.
ik vond het een erg goed idee om te doen voor beter behoudt vd motor...
missch nog mensen hier aanwezig die anders vinden?
grt W