verbruik te hoog

2 reacties

Merk
Mazda
Model
2
Type
Onderwerp
Brandstof(systeem)
Motorcode
1.4 semi automaat
Eerste inschrijving
januari 2007
Brandstof
Benzine

arieplas

Lid sinds: 10-02-2008

Bijdragen: 2

Geplaatst: 10-02-2008 21:33

Van een Mazda 2 van 2007 en 5000 km is het verbruik 1 liter brandstof op 9 kilometer, de bestuurder is een 60 plusser, maar om te voorkomen dat het een wilde rijder zou kunnen zijn hebben we zelf de auto een aantal keren meegenomen, en inderdaad, wij komen zelf aan 1 liter brandstof op 9,2 kilometer, het gaat om ritjes op de provinciale en grote weg! Diverse cijfers geven aan dat het gem. verbruik 1:15,6 zou moeten halen! De auto aangesloten op de MDS tester van Mazda, maar geven geen verkeerde data aan, de waardens op de Bosch testbank voor emissie test is tevens ook in orde, de lambda is op verhoogd toerental en stationair prima, en de ppm is in orde! wie heeft er nog enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?


Met vriendelijke groet,


Arie vd Plas