koppakking kapot ? of een ander probleem ?

6 reacties

Merk
Opel
Model
Tigra
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.4 16v
Eerste inschrijving
januari 1994
Brandstof
Benzine

jayson

Lid sinds: 05-12-2008

Bijdragen: 12

Geplaatst: 24-02-2009 19:52

SORRY VOOR DE LANGE TEKST , MAAR ZO IS HET PROBLEEM WEL GOED UITGELEGD


beste 


k heb sins gisteren ( ja gisteren ) een opel tigra gekocht


hij zag/ziet er goed uit !  motorblok zag er prima uit,,   verder geen roest 


 het is overigens een 1.4 16v  ecotec blokje


dus ik dacht dat het niet mis kon gaan !


nou wel dus ,,    sins ik de auto kocht  heb ik al een groot probleem ( heb hem pas 1 dag )


het probleem,


ik moet vanaf thuis naar mijn werk altijd via de autosnelweg, hij heeft het overigens ook in de bebouwde kom


als ik dan de afrit neem en ik sta bij een stoplicht  ,,   komt er een gigantische verbrande olielucht de auto binnen ( via mijn verwarming )    ook komt er rook onder de motorkap vandaan als ik stil sta.


als ik rij ruik ik niets meer ( zal denk ik wel de lucht zijn die eronder blaast )


als ik naar huis rij ( binnendoor )  en hij heeft even gereden doet hij precies hetzelfde


nu had ik hem vanmiddag in de garage gezet en ben eronder gaan liggen.


nu hangt de motorblok van onder vol olie ( hoopte een lekkage te zien ) en je ziet dat er olie druppeld op mijn uitlaat


ik heb hem rustig laten lopen tot hij helemaal warm was,,   maar er was bijna niks van een lekkage te zien


nu zijn mijn vermoedens dat hij alleen bij grotere druk lekt ! ( maar dat zal niet van belang zijn )


nu heb ik op internet opgezocht wat hier de oorzaak van kon zijn


de meeste zeiden dat het de koppaking was ,,   omdat :


de kleppendekselpakking  geen druppel lekt


en alleen olie hangt ( de meeste )   waar de koppakking zit en de rest daaronder


alleen de tekens die een kapotte koppaking hebben     heeft hij geen last van


er komt geen witte rook uit mijn uitlaat


de koelvloeistof is prima !   geen druppel olie in te zien


op de pijlstok   niks anders dan olie te zien !   dus dat is prima !


en vermogen verlies kan ik niet over oordelen omdat die pas 1 dag in mijn bezit is,, 


maar hij is wel lekker pittig     ook starten is geen porbleem voor hem


heeft iemand een idee waar ik nog kan gaan zoeken ?


of zeggen jullie ,, dit is voor   80/90 % zeker de koppakking die het begeven heeft


mvg