lopen en binnen 10 seconden weer afslaan

12 reacties

Merk
Citroën
Model
Jumper
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0HDI 29C
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 04-05-2009 22:41

[127977]Wij hebben al meer dan twee weken een Jumper in de kost met het volgende probleem:

Deze Citroen kwam om nog even een 2e sleutel in te leren. Aangezien wij dat met onze apparatuur niet zelf konden, is dit gebeurt bij een Citroen specialist.

Auto liep prima op beide sleutels, dus wij denken niet dat hier een probleem zit. Bovendien, bij Citroen loopt ie wel of niet op een sleutel.

De auto nog even de werkplaats in, de klant gaf aan dat de interval van de wisser niet werkte.

Bij controle van de zekeringkast ontdekken wij enkele draden die niet helemaal meer goed vastzaten aan de stekkers. Om op zeker te werken hebben wij deze draden doorgesoldeerd. Let wel, in alle rust, geen druk op de ketel en naar ons idee zonder fouten.

Omdat een collega onze brug nodig had wilden wij de Jumper even verzetten.

Auto starten, 10 seconden lopen en afgelopen. en dat nu al twee weken. En altijd dezelfde looptijd. Dus niet af en toe even langer.

Ondertussen is ie op sleep weer bij de Citroen man geweest, ook geen domme jongen.

Het systeem geeft als storing:

Brandstofdrukregelaar Massasluiting of onderbreking circuit

Signaal brandstofdruk kortsluiting bij+ of onderbroken circuit. Drukmeting bij onze specialist zegt 1300 bar op de lijn. ( P1671) commorailsensor.

Wat is er aan gedaan:

Brandstofdrukregelklep vervangen, geen resultaat,

druksensor brandstof verdeelleiding vervangen, geen resultaat. Hierbij moet gezegd worden dat de auto blijft lopen als je de stekker van de lijnpijp los trekt. Wij

durven dat niet al te lang, omdat het gevoel er is dat de inspuiting ontregeld is. Motor loopt ook heel "zwaar".

Pomp gedemonteerd en laten testen bij Kleinjan, niets aan de hand.

Uiteraard zijn ook alle electrische aansluitingen, zover wij ze kennen, al extra gecontroleerd. Toch hebben wij het idee dat wij hier wat lulligs over het hoofd zien.

Nog even extra informatie:

op het moment dat de auto op contact wordt gezet, gaat voor het starten de motorcontrolelamp al branden.

Voor ons reden temeer om het electrisch te zoeken.

De motorregelmodule hebben wij al wel van binnen en buiten bekeken. Als er voor, door of tijdens het doorsolderen een sluiting was geweest, was dit naar onze mening wel zichtbaar op printplaat en losse delen.

Aan jullie, help, kom met ideeen. En zo mogelijk bel even. Techneuten schrijven anders dan ze praten.

Bel met 0541 521166 en vraag naar Eric.

Wij zijn heel lang, heel erg dankbaar.

De gouden tip, altijd een mooi wijntje,

groeten,

Willie Harberink.

PS de interval doet het ook nog niet.