Airbagprobleem, botssensor...

2 reacties

Merk
Fiat
Model
Stilo
Type
Onderwerp
Motorcode
1.9JTD
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 27-05-2009 21:28

[129520]Hallo mensen,

heb met een stilo het volgende probleem, gaf enige tijd geleden ineens airbag failure. Heb met Texa

uitgelezen en gaf melding `botssensor links` aan. Auto heeft geen aanrijding meegemaakt.

Heb fout gewist en de boel gereset en hij was in orde, rondje gereden alles in orde.

Dezelfde avond weer storing heb toen op advies van een collega de stekkers onder beide stoelen verwijderd en de draden doorgesoldeerd, foutgeheugen gewist en auto weer ok.

Volgende dag weer storing, wat blijkt er zitten ook airbagstekkers van de gordijnairbags bij de achterlichten, deze ook doorgesoldeerd en fouten gewist. Auto weer in orde en de volgende dag ook, maarrr de dag daarna weer dezelfde storing.

Ik ben bang dat ik me teveel heb blindgestaard op het stekkerverhaal, maar op texa kom ik ook niet verder met het botssensor verhaal en de Fiat dealer zegt letterlijk: mwoa.. dan zal het de airbagcomputer wel zijn..

lekker makkelijk..

Weet iemand of zo'n botssensor makkelijk te controleren/meten is en zo ja, welke waardes?

Is het uberhaupt een losse sensor of zit hij geintegreerd in een computer of iets dergelijks?

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt!