houdt in, slaat af stationair, geen motortemp

5 reacties

Merk
Seat
Model
Ibiza
Type
Onderwerp
Motorcode
1600 mpi
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-11-2009 20:59

[141951]Heb een ibiza staan, deze is spontaan begonnen met het volgende probleem:

Stationair slaat de motor vaak af, of loopt te laag in toeren.

Bij constante snelheid bokt deze, houdt in.

Bij gas vasthouden op ongeveer 2000 toeren begint motor te zagen en schommelt het toerental enorm.

Ook blijft de temperatuur meter op 60 graden (onderin de hoek) staan.

Foutcodes uitgelezen, met Bosch tester geeft deze: gasklep blokkeert of geen spanning.

Uit laten lezen bij de dealer, deze geeft aan dat ze heklemaal niet in gasklep regeling kunnen komen, krijgen gasklephuis niet ingelezen.

Heb er reeds een ander gasklephuis aan gemonteerd, geen resultaat.

Iemand ideeen?

M.vr.gr.

Danny