egr klep

11 reacties

Merk
Opel
Model
Vivaro
Type
Onderwerp
Motorcode
1900 f9q
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 17-03-2009 13:20

[124762]Hoi mensen,

Ik heb een vraag,

Ik heb een opel vivaro voor mij eigen en daar reinig ik ieder jaar de egrklep van.

nu ben ik op het idee gekomen om de egr klep een kwartslag gedraaid erin te zetten zodat het gat dat vanaf de uitlaat komt afgesloten word.

Dit ging perfect, als ik de auto laat lopen(heb maar 5 minuten geprobeerd) komen er geen foutmeldingen,.

weet iemand of het schadelijk is als ik zo ga rond rijden???

Ikzelf denk dat hij alleen maar beter kan gaan rijden omdat inlaat traject schoner blijft.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden

groeten

Bart