inlaat kannaal vettig

2 reacties

Merk
Opel
Model
Vivaro
Type
Onderwerp
Motorcode
f9q
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 17-03-2009 20:22

[124792]Hoi mensen,

ik heb een vraagje, vandaag aan het stoeien geweest met de egr klep(met succes).

toen ik die klep eruit had viel het me op dat er een kleine olie film in het spruitstuk en slangen stond.

ook de slangen van de intercooler zijn wat vettig.

Uitweindig is er aan de turbo niets te zien, geen lekage of zo.

Olie verbruik van motor is 0.

moet ik nu gaan vrezen voor de turbo??

auto loopt prima, turbo maakt wel een lichtfluit geluid(doet hij al jaren).

trektgoed, rookt niet.

ik hoor allemaal vreselijke verhalen over deze turbo's namelijk, wanneer moet ik hem vervangen??

ps km stand is 108.000km.

Groeten

Bart