Prelude 2.0 stottert bij langzaam accelereren.

8 reacties

Merk
Honda
Model
Prelude
Type
TYPE BB
Onderwerp
Motor
Motorcode
2.0 16V f20a4
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 23-06-2008 22:07

Beste techneuten,


Het probleem met mijn eigen prelude is dat bij langzaam en vooral laag in toeren de auto stotterend accelereert. bij ongeveer half gas of meer geen problemen.


Net of hij af en toe een poot over slaat, Hij klimt gewoon wat rukirig in toeren. Dit is het ergst als de motor nog koud is, eenmaal goed op tempratuur is het eigenlijk bijna weg.


Ik heb het volgende al geprobeerd:

Bougies vervangen+ afgesteld.

verdeler + rotor vervangen.

injectoren van een ander blok overgezet incl. rail en drukregelaar.

Forte injector reiniger door de benzine gedaan.

ontsteking afgesteld.

in Duitsland flink op zn mieter gegeven.

Klepspeling gecontroleerd.

4-gas waarden zijn goed.

bij verschillende pompen getankt.


Ik heb ook de bougiekabels goed bekeken en flink nat gemaakt samen met de verdeler maar de kabels slaan niet door.


Stationair loopt de motor prima en ook bij wat sneller accelereren is het stotteren niet te voelen.

Er stond nog een ongeveer gelijk probleem op dit forum, bij hem was de oorzaak dat de achterste balansas n tand verkeerd stond. Maar als dat de oorzaak is zou het probleem zowel bij koude als warme motor gelijk zijn lijkt mij…

Iemand n idee?? Alvast bedankt.