Remdruk loopt op

Merk
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
mei 2026
Brandstof

hempie

Lid sinds: 10-05-2008

Bijdragen: 28

Geplaatst: 10-05-2008 16:16

De remdruk van mijn 406HDI break (110pk oktober 2001) loopt op met stijgende temperatuur dus na filerijden en stadsritten. De auto heeft rondom schijfremmen en een ABS systeem.
Het pedaal voelt in eerste instantie aan als bij een auto met rommelremmen die niet goed gesteld zijn.
Met andere woorden: Het pedaal zit een beetje dieper dan je zou verwachten bij een moderne auto.
Wanneer de remmen warm zijn geworden komt het pedaal iets hoger te zitten en voelt het wat harder aan. Een lichte aanraking doet de remmen al krachtig in werking treden.
De remmen blijven dan ook aanlopen en wanneer ik de automaat tijdens het rijden in neutraal zet, komt de auto vanzelf tot stilstand. De remvertraging is normaal en dus goed en bij een APK keruing waren er dan ook geen opmerkingen.
Ik heb de voorremslangen vernieuwd en de voorremklauwen gereviseerd. Geen resultaat. Waneer de achteras belast wordt, met bagage en/of passagiers, treedt het effect eerder op.
De remdruk is pas weer tot normaal teruggelopen wanneer de auto enige tijd heeft stil gestaan en de remmen dus afgekoeld zijn.
De schakelaars boven het pedaal heb ik losgenomen om er zeker van te zijn dat het pedaal in zijn russtand terug kan keren. Geen resultaat. Ook heb ik, op het moment dat het euvel weer optrad, de verbindingspen tussen pedaal en drukstift losgenomen om te controleren of de overdruk terug zou lopen en op die manier te testen of de compesatie-boring in de hoofdremcylinder wel voldoende vrijkwam. Ook nu weer geen resultaat. De diverse dealers die ik het probleem heb voorgelegd hebben me de oplossing nog niet aan de hand kunnen doen.

Help, help!