Knipperend olielampje

5 reacties

Merk
Skoda
Model
Fabia
Type
Onderwerp
Motorcode
1.4 MPI
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 07-04-2009 7:22

[126199]Collega's;

Ik zit met het volgende probleem bij de auto van mijn schoonbroer;

Sinds vanmorgen knippert opeens het olielampje met de daarbij horende piep. Het oliepeil stond halverwege tussen min en max, is ok dus. Stationair is er ook helemaal niets aan de hand , alleen wanneer de motor op toeren gehouden wordt gaat het olielampje knipperen. Wanneer dan de gas losgelaten wordt beginnen na ongeveer 5 a 10 sec de klepstoters even te tikken. Dit duurt echter maar even. Het lijkt dus of de olie druk op toeren te laag is.

Ik ga vanavond eerst even de olie en het filter vervangen om te kijken of dit resultaat bied, en hierna eventueel oliedruk meten.

Iemand een idee wat het oorzakelijk onderdeel kan wezen bij dit type auto??