Noodloop / Turbo

Merk
Opel
Model
Astra
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

Wilem

Lid sinds: 04-03-2008

Geplaatst: 04-03-2008 13:53


Hallo,


Mijn zwarte Astra stationwahen met een 2.0 liter is gechipt. Sinds het chippen heb ik een probleem en dat is het volgende. Als ik met een warme motor vol gas geef in zijn vierde versnelling en ik haal door tot maximaal toerental schiet het management in noodloop ( gele lampje brandt ). De auto heeft dan minimaal vermogen en na de sleutel er in en er uit te hebben gehaald is hij weer terug naar zijn oude waarden gezet. Echter ook als ik in zijn vijfde versnelling rijdt en ik ga bijvoorbeeld van 120 km/uur naar 180 km/uur dan piekt de turbo naar 1,5 bar en schiet hij weer in noodloop. Uitlezen bij de Opel dealer leert dat het iedere keer iets met de turbodruk is.


Inmiddels is de auto geheel binnenste buiten gekeerd door de Opel daeler en hebben ze niks kunnen vinden.


Nu wil ik graag deze vraag aan jullie voorleggen en/of wat jullie idee hier over is.