Geplaatst: 05-04-2010 12:11
[152767]hallo ;
Ik heb een C5 break rijden waarbij tijdens het los laten van het koppelingspedaal in versnelling er een schreeuwend lawaai boven komt omgeving van de boite .
de wagen heeft ongeveer 100.000 kms , de koppelingsplaat slibt nog niet door ! het geluid begint meestal vanuit stilstaand . Dit geluid verergert nog wanner men het koppelingspedaal lost terwijl men de handrem optrekt , extra kracht en/of extra wrijving uitoefent op het drijvende gedeelte .
Het geluid kan men omschrijven als metaal over metaal , dit is zowel te horen binnenin als buiten de wagen .het geluid is soms zo luid dat omstaanders , voetgangers , omkijken !!
Ik weet nu dat deze wagens zijn uitgerust met een 2 massavliegwiel , kan deze defekten beginnen te vertonen ??
Drukplaat , druklager kan mss ook een oorzaak zijn !?
Is dit een vaak voorkomend probleem of een alleenstaand geval ?
Wie heeft hier ervaring mee ;
met vriendelijke groeten
Christoph