Geplaatst: 05-05-2010 0:57
[154781]Bij de punto 1200 8V (120.000 km) stelt zich het volgende porbleem:
Auto wil soms niet starten bij de klant, maar bij natuurlijk steeds weer wel. Dit tot vervelens toe. Uitlezen van de foutcodes gaan geen antwoord, leeg fout geheugen.
Toerental sensor doorgementen en dit zat op 1190 ohm, wat me redelijk lijkt voor een inductieve sensor. Scoopbeeld geeft een amplitude van ongeveer 1.2V.
Bobijn 1-4 & 2-3 doorgementen en deze gaven rond de 7kOhm, wat volgens mij ook redelijk is.
Brandstofrelais wordt aangestuurd door ECU en pomp schakeld aan ( 3s). Relais op zekeringskast LV werkt naar behoren.
Ik heb de wagen ongeveer een 30 tal keer gestart bij verschillende omstandigeheden. Koude start, 15 min gereden, 10 miniuten stationair draaien, verschillende uren laten afkoelen en opnieuw gestart. Vorige week bij de klant een ganse week niet willen starten. Tijdens depanage natuurlijk weer wel.
Bij mij start de wagen natuurlijk altijd. Wat me wel opviel tijdens koude start er enorm veel verijkt wordt en dit is zelfs goed te zien en te ruiken aan de uitlaatgassen. Als de motor warm is loopt alles vrij normaal. Bougie's blijven aan de zwarte kant en de motor loopt dan wel echt rijk.
De volgende onderderdelen zijn door een ander garage bedrijf reeds vervangen:
Startmotor - temperatuur sensor koelvloeistof - bougiekabels + bougies
In afwachting tot de wagen zijn kuren bij mij ook eens krijg aanhoor ik graag alle sugesties.
Alvast bedankt en groeten,
Steven