Koelvloeistofverlies

6 reacties

Merk
Mazda
Model
626
Type
Onderwerp
Motorcode
1.8
Eerste inschrijving
januari 1989
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 26-05-2010 23:36

[156161]Beste mensen,

Ik heb te maken met koelvloeistofverlies en word er knetter gek van.

Na elke 100 km moet ik mijn expansievat bijvullen met koelvloeistof omdat die

ongeveer in het midden zit tussen full en low. Ik heb geen olie in mijn koelvloeistof en

ook geen koelvloeistof bij het oliepijl. De olievuldop heeft ook geen witte smurrie

en de radiateurdop ook niet. Ook geen enkel vorm van lekkage te bekennen op de grond

ook niet met een stuk karton eronder.

Het liefst pleur ik de auto weg maar heb mijn overleden fam lid beloofd dat ik de auto zou houden.

Dit was immers zijn wens en die wil ik maar al te graag in vervulling brengen.

We hebben het hier over een Mazda 626 benzine 1.8 kat. mot.f8 1789cc 66kw uit 1989.

KM stand: 219.033

Vorige maand heb ik de auto een super grote beurt gegeven het volgende is toen vervangen:

1: Koppaking (Kreeg olie in mijn koelvloeistof)

2: Distributie riem met spanrollen

3: Radiateur + dop

4: Benzinepomp

5: Kleppendekselpakking

6: Waterpomp

7: 2 keer mijn koelvloeistof ververst (hierbij heb ik de radiateur laten ontluchten)

8: Nieuwe (gevlakte) cilinderkop (In de oude zat een scheur door overhitting)

9: Bougies

10: Bougiekabels

11: Verdeelkap

12: Rotor

13: Ontstekkingsmodule

14: Luchtfilter

15: Benzinefilter

16: Oliefilter

17: 4 nieuwe banden

18: 4 nieuwe schokdempers

19: 4 nieuwe remmen

20: 2 nieuwe remslangen voor

21: 2 nieuwe remcilinders

22: Remvloeistof ververst

Ik ben echt ten einde raad en heb jullie hulp echt nodig alle tips zijn welkom!