Geplaatst: 26-05-2010 23:36
[156161]Beste mensen,
Ik heb te maken met koelvloeistofverlies en word er knetter gek van.
Na elke 100 km moet ik mijn expansievat bijvullen met koelvloeistof omdat die
ongeveer in het midden zit tussen full en low. Ik heb geen olie in mijn koelvloeistof en
ook geen koelvloeistof bij het oliepijl. De olievuldop heeft ook geen witte smurrie
en de radiateurdop ook niet. Ook geen enkel vorm van lekkage te bekennen op de grond
ook niet met een stuk karton eronder.
Het liefst pleur ik de auto weg maar heb mijn overleden fam lid beloofd dat ik de auto zou houden.
Dit was immers zijn wens en die wil ik maar al te graag in vervulling brengen.
We hebben het hier over een Mazda 626 benzine 1.8 kat. mot.f8 1789cc 66kw uit 1989.
KM stand: 219.033
Vorige maand heb ik de auto een super grote beurt gegeven het volgende is toen vervangen:
1: Koppaking (Kreeg olie in mijn koelvloeistof)
2: Distributie riem met spanrollen
3: Radiateur + dop
4: Benzinepomp
5: Kleppendekselpakking
6: Waterpomp
7: 2 keer mijn koelvloeistof ververst (hierbij heb ik de radiateur laten ontluchten)
8: Nieuwe (gevlakte) cilinderkop (In de oude zat een scheur door overhitting)
9: Bougies
10: Bougiekabels
11: Verdeelkap
12: Rotor
13: Ontstekkingsmodule
14: Luchtfilter
15: Benzinefilter
16: Oliefilter
17: 4 nieuwe banden
18: 4 nieuwe schokdempers
19: 4 nieuwe remmen
20: 2 nieuwe remslangen voor
21: 2 nieuwe remcilinders
22: Remvloeistof ververst
Ik ben echt ten einde raad en heb jullie hulp echt nodig alle tips zijn welkom!