Geplaatst: 02-10-2008 22:32
Goedeavond,
Een klant van ons rijdt een alfa 147 2.0, deze auto had een flink olie verbruik (in onze ogen) 1l op 900km.
Na demontage en controle van de cilinders bleken er 2 ovaal te zijn en dus buiten de tolerantie te vallen.
Moter eruit en laten reviseren, opboren, overmaat zuigers erin met nieuwe zuigerveren, gelijk ook cilinderkop laten reviseren, nieuwe klepgeleiders en kleprubbers.
Maar nu na toch alweer een 3500km later is het olie verbruik eigenlijk nog steeds hetzelfde, is dus ook in de inloop periode niet VEEL beter geweest.
Wel zit er onder deze auto een spagetti spruitstuk zonder metaal kat. verder alleen de 2e kat, en een einddemper.
Zou dit (te weinig tegendruk) mogelijk de oorzaak kunnen zijn van het olie verbruik?
Of toch zoals al in andere topics beschreven is het gaatje achter de olie schraapveer?