Olie in de koelvloeistof

7 reacties

Merk
Renault
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
1.6
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 10-06-2009 21:14

[130515]Bij een Megane 1.6 van 1996 is de koppakking vervangen omdat deze lek was. Veel drukopbouw in het koelsysteem waardoor de koelvloeistof eruit werd gegooid. 1,5 week nahet vervangen van de koppakking komt de klant terug met het volgende probleem:

De motorolie verdwijnt in het koelsysteem. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Zit er bv een olie/water warmtewisselaar op die evt lek kan zijn? Of komt het vaak voor dat bv de cil kop scheurt nadat de motor aan de kook is geweest?