Geplaatst: 13-06-2009 12:04
[130685]Tijdens rustig wegrijden maakt de motor bij 2000 rpm een kokkelend geluid, eigenlijk het zelfde idee als een homokyneet of kantelende zuiger.
Als de auto op de brug staat met aangetrokken handrem en je laat bij +/- 200rpm de koppeling opkomen maakt hij dit geluid ook.
Dus geen homokyneet.
Het geluid hoor je bij warme motor. Met de statoscoop hoor je het geluid het duidelijkste bij het vliegwiel.
De koppeling is vervangen, {hart lag vrij los}.
Probleem nog steeds aanwezig.
Wie weet raad?