automaat lekt én motor verbruikt.Audi 100.

4 reacties

Merk
Audi
Model
100
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1985
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 28-03-2010 18:38

[152269]Zojuist in het bezit van een audi 100 c3 type 44 uit 5-85' AUT.

motor 2.3 10V 5cilinder.

met 2 'michhien' grote problemen.

automaatbak lekt olie , bij nader onderzoek geen lekkage gevonden , toch was bij de aankoop het oliepeil veel te laag , waardoor de auto niet meer vooruit kwam.daarna 3 liter nieuwe olie toegevoegd.maar lekt nog steeds.

iemand enig idee waar het langs kan lekken ?

ik heb kleine vermoedens dat de pakking van de carterpan lekt.

nu de motor :

continu komt er witte rook uit de uitlaat.de koppakking schijnt goed te zijn.auto verbruikt geen coolant en de auto komt goed op temp en blijft dat ook.

dus waarschijnlijk verbruikt hij olie.

de geur van onverbrande olie dringt door tot in de cabine en je wordt er duizelig van.

dit probleem moet dus snel verholpen worden.

zullen het de klepstoters zijn?

zo ja , dan zou ik gelieve ook willen weten wat deze kosten.ik weet niet welke cilinder lekt , dus ik vervang ze allemaal.

alvast bedankt.

R.veltmaat