Geplaatst: 24-06-2008 13:40
[106679]Geachte collega,
Wij hebben een mercedes e 220 cdi (w211) die af en toe helemaal niks meer doet.
Contact aan en starten, maar hij doet helemaal niks(geen startmotor aansturing.)
Het enige dat hij aangeeft in de display is een esp fout .
Wij zij bij de dealer geweest en die zeggen dat het een can-bus probleem is,maar kunnen/willen niet zeggen waar dit kan zitten.
Het enige wat ons opvalt is als de auto in de zon heeft gestaan dat hij dan gelijk de foutmelding
van de esp geeft en dan niks meer doet. als het koud is geen probleem,heeft de auto een half uurtje gereden
dan kun je hem gelijk weer starten wacht je een minuutje dan geeft hij weer de melding esp en doet hij het niet meer.
Helaas kunnen wij hem met onze bosch 550 niet uitlezen(FLINK BALEN)
Stekkerbelegging esp nagekeken lijkt allemaal ok.
Heb zelf ergens een keer gelezen dat de binnen temp.sesor ook een soortgelijke storing kan geven,geen idee hoe en waar ik dat moet meten
graag hoor ik van jullie.