olie in rembekrachtiger

2 reacties

Merk
Fiat
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0 16v turbo
Eerste inschrijving
januari 1995
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 16-06-2008 22:24

[106292]Heb hier een Fiat Coupe staan met een rembekrachtiger die af en toe weigert. Deze eerst vacuum getest, en het hield z'n vacuum niet vast. Daarna gedemonteerd en opengemaakt. In het membraam zitten twee scheuren. op de plaats wat in gemonteerde toestand onder is. Ook zit er een dikke zwarte olieachtoge substantie op het membraam. Het lijkt alsof het vanuit de vacuumaansluiting naar beneden loopt. De hoofdemcilinder lekt niet en in de vacuumslang zit het ook. Kan dit motorolie zijn? (de motor zuigt toch aan de bekrachtiger, hoe kan er dan olie in de slang lopen??) Of is het een soort montage olie wat ook in een nieuwe zit om het membraam te beschermen, en is deze toevallig daar gaan scheuren? De bekrachtiger zit wel een stuk lager als het inlaatspruitstuk.

Ik wil graag weten of dit meer voorkomt, zodat ik maatregelen kan nemen bij de nieuwe bekrachtiger, het ding is namelijk niet al te gemakkelijk te demonteren.

Alvast bedankt,

Erik