V50 2.0D : Turbo wordt niet/nauwelijks aangestuurd

2 reacties

Merk
Volvo
Model
V50
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0D (136PK)
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 24-06-2009 11:58

[131538]Probleem :

Turbo komt in bij 2800 toeren, draait 100 toeren mee en houdt het voor gezien.

Uitlezen met KTS550 :

Foutcode 2263 - Turbodrukregeling : Signaal foutief

Foutcode 0047 - Laaddruk magneetventiel : Signaal te laag

Motor is dus traag en trekkracht in 4-5-6de versnelling is bijna afwezig.

Reeds gecontroleerd vervangen

Vervangen :

-Boost controllers (2 stuks) deze regelen de vacuum druk van/naar turbo en EGR.

Hiermee is foutcode 0047 te komen vervallen, Foutcode 2263 blijft.

Gecontroleerd:

-Vacuum druk, slangen en vacuuum reservoir (In orde)

-EGR - Gereinigd, werking in orde (geen foutcodes, klep gaat heen en weer)

-Luchtmassameter - Gereinigd, werking in orde (geen foutcodes)

Het enige punt waar twijfel over is, is de klep in de inlaat.

Deze krijgt geen vaccum druk bij (vol) gasgeven en loslaten van het pedaal en draait dus niet.

Deze druk wordt geregeld door de (Nieuwe!) boostcontrollers die we geplaatst zijn en kunnen dus onmogelijk beiden defect zijn.

Als er bij iemand een lampje gaat branden, Graag!

Mijn dank zal van astronomische omvang zijn ;-)

[url=http://img413.imageshack.us/i/fotonvt7o6ze.jpg/][img]Foto van het uitlezen[/img][/url]