Geplaatst: 28-06-2009 14:26
[131811]Hallo,
Ik heb sinds kort een probleem met mijn peugeot 306 XSi. Het betreft het oliedruk metertje. Recent heeft mijn auto een APK keuring gehad en het garagebedrijf gaf aan dat de auto prima in orde is en dat er geen olie lekt. Na de APK keuring zag ik het oliedruk metertje hevig op en neer gaan in stationair draaien van de auto. Normaal is bij stationair lopen de oliedruk 4 bar (dat geeft het metertje aan) nu zakt het metertje soms wel tot 2 bar of minder. Na een rit over de snelweg geeft het oliedruk metertje een zeer lage stand aan, maar als ik het olie peil check nadat de auto is afgekoeld, zit er wel voldoende olie in. Nu ben ik terug gegaan naar de garage en die kan niet aangeven waar het aan ligt, ze zeggen dat de sensor misschien stuk is. Ligt het inderdaad aan de sensor? Hebben meerdere mensen met een peugeot xsi hier last van gehad?
Mijn vraag is nu, is het nog veilig om met deze auto lange ritten te maken, of geeft het wisselende oliepeil een waarschuwing aan dat er iets mis is? Kan ik nog bijv. met de auto naar zuid frankrijk rijden?
Alvast bedankt voor de reactie.
Groeten
Joost