Geplaatst: 13-09-2009 15:26
[137147]Bij het rijden met +/- 3000rpm gaat de auto inhouden en storingslampje gaat aan, foutcode 44(ignition signal 1}
De motor loopt dan op 2 cilinders, de ene keer cilinder 1en 4 en de andere keer cilinder 2 en 3, de injectors van deze cilinders worden dan niet aangestuurd maar de bobines wel.
De klacht komt niet altijd voor dus moet ik veel rijden om de storing boven water te krijgen
Met de scoop aangesloten op de krukas- en de nokkenassensor geen signaalverandering tijdens de storing.
Met de scoop op de bobines en injectoren is te zien dat 2 injectoern uitgeschakeld worden terwijl het bobinesignaal geen storing laat zien
Mijn vraag is:Wat kan de reden zijn dat de injectors van 2 cilinders(random)uitgeschakeld worden?
Als de motor op 2 cilinders loopt en de motor word afgezet en opnieuw gestart loopt deze weer keurig op 4 cilinders en is het storingslampje weer uit.