ontkoppeling

5 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Sharan
Type
Onderwerp
Motorcode
1.9 TDI auy
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 23-09-2009 22:02

[137851]Hallo, ik heb hier een sharan staan die ik heb gedepaneerd met geen aandrijving meer.

Dacht eerst aan de tussenas van de cardanas R, maar was niet het geval.

Versnellingsbak uitgehaald en de disk was gewoon los getorst tov de voering.

Heb druklager, ontkoppeling en vliegwiel vervangen en alles ontlucht, zoals gewoonlijk.

Welnu mijn probleem, als ik ging rijden met de wagen bleef e pedaal half weg steken, dus dacht ik, LUCHT.

Nogmaals ontlucht en proefrijden, geen verbetering, naarmate ik meer en meer reed met de wagen had ik slechtere ontkoppeling, nu reed de wagen zelf vooruit met ingetrapte pedaal!!!!!

Heb ik daarna terug alles nieuw gezet en opnieuw geprobeert, met geen verbetert resultaat.

Daarna leiding en pomp op pedaal gezet ook geen verbetering.

Nu mijn vraag aan jullie, heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Het is precies alsof die niet te goei kan ontkoppelt geraken door het of het ander, ook ontdekt met proberen is dat als je terwijl je rijd en speelt met de gas de pedaal ook mee op en af gaat!!!!!! Raar maar waar.

Dacht al aan een uitgelopen krukas, maar zo op het eerste zicht niet.

Iemand raad??

Kan iemand me ook zeggen wat die zilvere bol is, die op de ontkoppelingsleiding staat, is en waarvoor deze precies dient?

Alvast bedankt.