Stationair

4 reacties

Merk
Opel
Model
Astra
Type
Onderwerp
Motorcode
C14NZ
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 25-09-2009 15:43

[137963]Motor blijft soms stationair te hoog in toeren. Stelmotor gereinigd, maar geen resultaat. Nu hebben ze het probleem dat de motor soms niet aan wil slaan en onder het rijden inhouden. Ik denk zelf dat dit misschien een andere oorzaak heeft. Ik heb het inspuitstuk er af gehaald en kom er achter dat de leidingen van het vacuum gedeelte naar het actief koolfilter vol met kool zitten. Ook het membraamklepje t.p.v. schutbord waar vacuumleiding naar rembekrachtiger op aangesloten zit. Ik heb bijna een kwart van een plastic bekertje met kool alleen al uit de leiding. Zit er een afscheider tussen die kapot is of watg zou hiervan de oorzaak zijn.