Geplaatst: 09-09-2009 23:21
[136937]Hallo,
Probleempje met een 1.8 Turbo, tijdens het rijden knippert af en toe het oliedruk lampje tegelijk ook een piep signaaltje de ene keer meteen na de koude start de ander keer pas na bijvoorbeeld 200 km!!?? Oliedrukschakelaar al vervangen, geen resultaat! Oliedruk gemeten NIET GOED:
Stationair: 1.5 Bar
1500 Tpm: 2.0 Bar
2000 Tpm en hoger niet boven de 3.0 Bar Deze metingen uiteraard bij bedrijfstemperatuur gemeten motor heeft 170.000 km gelopen.
Motor al twee keer gespoeld met FORTE MOTORFLUSH geen resultaat.
Iemand een idee (oliepomp lijkt me iets te vroeg aangezien de km's) ik hoor het graag!
Mvg, Mike