Stotteren bij vollast vanaf 3e versnelling

4 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Passat
Type
Passat V
Onderwerp
Foutcodes, Motor
Motorcode
AVB 1,9TDI 74kw
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 27-09-2009 22:20

Hallo professionals!

Al een paar weken zit ik met een probleem met dit voertuig.

Bij vollast, voornamelijk op snelweg, tijdens vol accelereren begint voertuig te stotteren.

Dit is voornamelijk bij warme motor, en gebeurt in 3e, 4e en 5e versnelling. Hoe hoger de versnelling, hoe krachtiger de stoten. De stoten zijn absurd hard.

Uitgelezen eerst geen fouten (vag-com).

Na laatste proefrit, motor flink doorgetrokken tijdens stoten. Ineens vermogen volledig weg, controllelampje aan op display en motor loopt heel raar, lijkt wel op 3 cilinders. Ook liep deze stationair slecht (leek ook wel op 3 cilinders).

Na afzetten motor, even wachten en weer starten loopt motor weer hetzelfde als voorheen. dwz goed lopen en stotteren bij vollast.

Motor nog eens uitgelezen, volgende bevindingen:

vag nr 038 906 019 EK component 1,9l R4 EDC G000 SG 1367

1 fout:

18075 - valve for pump-jet cilinder 2 (n241): electrical malfunction

P1667-035-10---intermittent

Dit is exact overgenomen uit vag-com scherm.

Reeds uitgevoerd zonder resultaat:

-LMM vervangen

-temperatuursensor op kop bij uitlaatspruitstuk vervangen

-vacuumslangen ed op defecten gecontroleerd

-brandstoffilter vervangen

-luchtfilter vervangen

Wie o wie heeft goede raad voor mij??