berlingo 16hdi , geen druk hogedrukpomp

10 reacties

Merk
Citroën
Model
Berlingo
Type
Onderwerp
Motorcode
16hdi
Eerste inschrijving
januari 2006
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 21-09-2009 13:46

[137660]Hebben hier een berlingo 16hdi met een 9hwc bosh 16edc injectie staan die niet wil starten omdat de pomp geen druk levert.

De pomp is nagezien en volgens de hersteller zou er niets mis zijn met de pomp, maar ik kan het niet geloven.

Heb de aanzuig en retour van de pomp nagezien en ook op vraag van het str de pomp mazout laten aanzuigen via een trechter. Het signaal naar de debietregelaar op de pomp gemeten met de oscilloscoop is perfect normaal. Het signaal is ook hetzelfde op de stekker van de debietregelaar en heb het ook vergeleken met een gelijkaardige motor. Heb zelf ook een nwe debietregelaar gestoken maar geen enkel verschil. Heb de bedrading en de voeding uitgemeten en deze zijn ok. Heb ook een nwe gestekker gemonteerd aan de debietregelaar om er zeker van te zijn dat we hier een goede verbinding hebben. Als ik de hogedruk leiding van de pomp losmaak komt er zelfs geen druppel mazout uit. De druksensor op de rail is ook vervangen.

Ik vraag me af hoe het kan dat een pomp die mazout aanzuigt en het juiste signaal aangestuurd krijgt toch niet werkt ???