Geplaatst: 20-09-2008 16:49
hoi ik heb een alfa 156 1.6 uit 1999 de auto loopt op zich goed heeft alleen het bekkende ratellen van de nokkenasversteller naar de start en blijft dit soms ook doen bij ongeveer 1000 toeren per minuut maar ik heb ook een ander probleem en dat is dat hij olie via de carter ventielatie terug in de motor gooit en in het luchtfilter. dit doet hij voornamelijk bij een constante snelheid van boven de 110 km per uur dus voornammelijk op de snelweg . dan komt er dus een flinke blauwe rookpluim uit daarna is het weer weg . loopt verder normaal.