Geplaatst: 09-05-2008 10:45
Bij mijn Audi A3 werkt de deur vergrendeling niet meer goed. Na wat onderzoek, kwam ik er achter dat de vacuumpomp achterin de kofferbak niet meer goed werkte. De kosten voor een nieuwe pomp zijn €450! Toen ik de pomp daarom zelf openhaalde, zag ik meteen dat het schoepenwieltje gebroken was. Lijmen lukt niet meer.
Nu ben ik op de hoogte dat dit probleem zich eenmaal eerder heeft voorgedaan (http://amtgarageforum.nl/forums/Thread/41265.aspx), maar ik kan daaruit niet veel wijzer worden. In deze post heeft iemand een schoepenwieltje uit een pomp van een Golf 3 overgezet. Maar welke? Op de foto staat de pomp en het uitgehaalde schoepenwieltje, nog andere suggesties? Het schoepenwieltje is overigens 3,3 cm in diameter.