klep iacv na een jaar weer defect!

Merk
Nissan
Model
Primera
Type
TYPE P11
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Benzine

georgeg

Lid sinds: 26-06-2008

Geplaatst: 26-06-2008 10:46

1----Mijn primera, bouwjaar 2000, start niet meer. Volgens de dealer van Nissan is de iacv- klep  weer defect! Deze was namellijk een jaar geleden vervangen door dezelfde dealer,voor 580,00 euros. Hoe komt dat? volgens mij kan zo'n klep 8-10 jaar mee. En nu na een jaar en twee weken zegt de dealer dat we geen garantie meer hebben, want die is bij de onderdelen één jaar! Dus nog een keer 580 euros?? Hoe kan ik dat oplossen? Kan iemand ons helpen? Wat moet ik doen?


2----het gaat over de luchtklep. De prijs hiervan is 280,00 euro ex. De dealer zegt dat het probleem in deze iacv klep zit.
Wat er gebeurd is het volgende: bij het draaien van de sleutel in het contact om te starten, gaat er een zekering kapot van 15 ampere onder de motorkap met de beschrijving "engine control".
De startmotor doet het wel. Deze hoor je draaien, maar de motor slaat niet aan. Overigens zijn aan de binnenkant van de stekker van de klep verbrande puntjes. De buitenkant van de stekker is perfect geïsoleerd, dus er is geen vocht van buitenaf.
Waar het mij om gaat is, hoe het mogelijk is dat een dergelijke aicv klep na 1 jaar al kapot is.  Mijn zorg gaat uit naar volgend jaar, zal ik dan opnieuw hetzelfde probleem hebben?


3----Mijn dealer heeft net gebeld: zij vergoeden alleen 20% van de klep! De rest (420 euro) moet ik betalen. Volgens Nissan zou  het een lekkage van  de koelvloeistof  kunnen zijn, (een lekke pakking, van 3 euro,) die er de oorzaak van is dat de klep weer verbrand is!
Klopt dit verhaal? Kan dat gebeuren? Is het waar? Wat kan ik doen? Graag een spoedig advies!




Bij voorbaat hartelijk dank!!!