af en toe heel even inhouden

4 reacties

Merk
Seat
Model
Cordoba
Type
Onderwerp
Motorcode
1.4 16_V Kat. (6L2) (55kW) BBY
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 29-06-2010 13:12

[158151]Goedemiddag,

Ik ben bezig met een cordoba met een apart probleem. Auto is 2 maanden geleden voor t eerst binnengekomen met de storing dat deze af en toe inhoud. soms sprong daarna het mmg lampje aan. Toen uitgelezen en meerdere storingen op de bobines. De bobines vervangen en een grote proefrit gemaakt. alles ok. Klant heeft nu weer een tijd gereden en de auto stopt nogsteeds af en toe even met lopen (ong 1 sec) bij rustig rijden en er wordt geen storing geregistreerd door het mmg. het komt vooral voor bij koude motor en vlg de klant wordt het erger als de airco aanstaat (motor moet dan trekken??).

Nu is spontaan het mmg lampje weer gaan branden (zonder dat de auto ingehouden heeft) en bij uitlezen geeft deze de storing verwarmingskring lambda sonde 1 onderbreking (sporadisch). Ik denk dat dit een andere storing is daar de auto nu niet ingehouden heeft, en het lampje na een aantal keren starten vanzelf weer gedoofd is.

Het inhouden ben ik nu mee bezig, en na een aantal km proefrijden (zeer rustig) heb ik ook meegemaakt dat de auto even stopt met lopen.

Wat mij verder opviel is dat het lijkt alof de auto na het starten (stond al een paar dagen stil) heel even op 3 cilinders loopt.

Iemand enig idee welke richting ik uit moet zoeken, Ik heb zelf het idee dat de egr klep niet helemaal ok is omdat het alleen bij rustig stadsverkeer voorkomt.

Groeten Erik